3 načini merjenja donosnosti naložbe na Instagramu

Prisotnost na družbenih omrežjih je pomemben člen marketinga večine blagovnih znamk. Vprašanje, ki se zastavlja pri tem pa je, ali se aktivnosti in denarni vložek, ki se ga nameni vodenju Instagram profila povrne? V tem članku bomo zajeli 3 načine, kako lahko izmerite donosnost naložbe aktivnosti blagovne znamke na Instagramu.

1. Sledite razmerju med kliki in prikazi (CTR)

Če je vaš cilj doseči, da sledilci kliknejo na vašo spletno stran ali spletno trgovino, je razmerje med kliki in prikazi bistvena meritev. Široka izpostavljenost oziroma velik doseg oseb na druženih omrežjih je odlična marketinška taktika, a če od številnih prikazov osebe na povezavo ne kliknejo, se je treba vprašati, kako uspešna je objava.

Nizek CTR lahko pomeni, da ne ciljate na pravo ciljno skupino ali pa da vaša vsebina ne privablja potencialnih strank, ki bi na podlagi objave želele izvedeti več.

CTR se izračuna tako, da število klikov delite s številom prikazov. Na Instagramu se ta metrika lahko izračuna le v primeru, če je v objavi ali v Instagram zgodbi povezava do vaše spletne strani.

Bistveno vprašanje pa je, kdaj se lahko CTR smatra kot uspešen. Najboljša taktika je, da si prizadevate za višje razmerje od mesečnega povprečja. Povprečni CTR vseh Instagram poslovnih profilov praktično nič ne pomeni, saj imajo različne panoge različne povprečne CTR, zato jih boste morali raziskati, predvsem v fazi postavljanja ciljev.

“Brez aktivnega in rednega analiziranja metrik, kot so število prikazov objav, število komentarjev in všečkov, število obiska na strani preko Instagrama ter število opravljenih konverzij, ne moremo ugotoviti uspešnost aktivnosti na Instagramu.”

2. Sledite vsaki fazi prodajnega lijaka

Trženje je predvsem ustvarjanje prodajnega lijaka, tj. pot, po kateri želite, da vaša ciljna publika, ki ne pozna ničesar o svoji blagovni znamki, postane zvest kupec.

V prodajnem lijaku Instagrama lahko sledite 4 stopnjam tako, da zabeležite podatke za vsako od naslednjih meritev:

  • PRIKAZI: število, ki pove, kolikokrat so osebe videle vašo objavo, zgodbo, profil ali oglas.
  • SLEDILCI: število ljudi, ki so začeli spremljati vaš račun.
  • AKTIVNE INTERAKCIJE: število ljudi, ki so se obrnili na vas in vas vprašali o dejavnosti, bodisi v komentarjih bodisi v zasebnem sporočilu.
  • NAKUPI: število opravljenih nakupov.

Stopnjo konverzije se lahko izračuna tako, da število nakupov (na dnu lijaka) delite s številom prikazov (na vrhu lijaka) ali tistih, ki se povezujejo in vključujejo v vašo vsebino. Še boljša rešitev bi bila delitev števila nakupov z unikatnim dosegom, ampak je ta podatek  praktično nemogoče pridobiti – še posebej če se izvaja poleg aktivnega vodenja profila še oglaševanje.

Te meritve dajejo predstavo o tem, koliko prikazov mora biti,  da boste lahko ustvarili določeno število nakupov.

3. Sledite ceni na vsako interakcijo

Zadnji pomemben del uspešnosti na Instagramu pa je vedeti, koliko je strošek za širitev blagovne znamke na družbenem omrežju in kakšna je uspešnost izvedenih konverzij v monetarnem smislu. Z ugotovitvijo kaj se pridobi za denarni vložek, ki se ga nameni v Instagram, se lahko določi donosnost naložbe. Zalo pomembna metrika je cena na konverzijo. Včasih se potencialni kupec ustavi na stopnji “aktivne interakcije”, vendar nadaljuje do nakupa kasneje. Včasih bo njegova vključenost v objave vaše blagovne znamke privedla tudi do širšega dosega, kar bo povečalo možnost za privabljanje več strank v prodajni lijak. Zato je dobro slediti tudi ceni:
  • na število obiska profila,
  • na rast sledilcev na evro,
  • na klik na spletno stran, ter
  • na konverzijo.
Kako zbrati vse te podatke? Instagram ima za poslovne račune izvorno orodje za analitiko Instagram Insights, ki je najboljši prijatelj vsakega upravitelja poslovnega profila. Za analizo prometa na spletno stran in število konverzij se uporablja Google Analytics, s katerim se lahko analizira vedenje obiskovalcev spletne strani, ki so nanjo prišli preko Instagrama in drugih kanalov. Sledenje meritvam v teh orodjih pomaga, da se lažje načrtuje vsebina in bolj učinkovito prilagaja strategija vodenja Instagram profila.
Share on facebook
Share on email
Share on linkedin