Vpliv Gutenbergovega diagrama na izdelavo spletnih strani

Ko nekdo pride na spletno stran, kaj želite, da ta oseba prvo zazna, pogleda ali prebere? Katere informacije želite, da jih vaši obiskovalci opazijo in v kakšnem vrstnem redu?

V idealnem primeru želite, da ljudje najprej vidijo vaše najpomembnejše informacije, nato pa gredo na vašo naslednjo vsebino. Večina imetnikov spletnih strani želi, da potencialne stranke zelo hitro vidijo vsebino, ki jih bo prepričala v nakup, še preden bodo videli gumb »Kupi zdaj«. Če želite, da se obiskovalcem ob pravem času predstavijo prave informacije, je treba poskrbeti za pravilen tok kompozicije že pri sami izdelavi spletne strani.

Kompozicijski tok določa, kako se pogled vodi skozi zasnovo spletne strani, t.j. kam najprej pogleda, kje pogleda naprej, kje se ustavi in kako dolgo ostane.

 

Kako deluje Gutenbergov diagram?

Gutenbergov diagram določa in opisuje splošen vzorec, kako se gibljejo oči pri gledanju enakomerno porazdeljenih homogenih informacij, kot je to prikazano na spodnji sliki.

Diagram vidno polje pri gledanju spletne strani secira na štiri kvadrante. V primeru, kadar izdelujemo in načrtujemo spletno stran, bo velikost kvadrantov odvisna od velikosti zaslona.

Zgornji levi kvadrant je prvo področje, na katerega se bo osredotočile oči uporabnika. Oči se bo nato pomaknile navzdol, prečkale središče oziroma presečišče vseh štirih kvadrantov, ter se nato spustile v spodnji desni kvadrant.

Zgoraj desno je močno neizkoriščeno območje, spodaj levo pa šibko neizkoriščeno območje. Ta področja bodo deležna le malo vizualne pozornosti, razen če bodo poudarjena z oblikovanjem. Zgoraj desno bo več pozornosti kot spodaj levo, če je postavitev in moč vsebine enaka.

 

Pri izdelavi spletnih strani in oblikovanju grafične podobe je treba poskrbeti, da se upoštevajo vse preverjene in dokazane zakonitosti, ki jih poznamo pri oblikovanju. Le tako se doseže maksimalen učinek na dojemanje spletne strani samega obiskovalca.

Share on facebook
Share on email
Share on linkedin